Chat with us, powered by LiveChat

Hoe kan ik geld terugboeken naar mijn bankrekening?

U kunt geld terugboeken naar uw bankrekening in het administratieve gedeelte van uw effectenrekening. Hieronder vindt u daarvoor de instructies.

Klik hier om in te loggen in uw administratieve gedeelte van uw effectenrekening.

Zodra u ingelogd bent in het Account Management ziet u onderaan de kolom Your Portfolio deposit en withdraw staan, hier klikt u op Withdraw1

1

Zodra u ingelogd bent in het Account Management ziet u bovenaan de kolom Transfer & Pay deposit en withdraw staan, hier klikt u op Transfer Funds

Zodra u op Withdraw geklikt heeft dient u de tegenrekening te selecteren waar u de het geld naar wenst over te maken. Hier verschijnt uw eerder opgeslagen bankrekening, klik op Select 2om deze te selecteren.

LET OP! Ziet u nog geen bankrekening staan? Dan dient u uw bankrekening nog te koppelen. Lees dan eerst hier hoe u dit kunt doen.

2

Vervolgens kunt u bij Amount3 het bedrag invullen dat u wenst terug te boeken. Bij Cash available for Withdrawal4ziet u hoeveel u op dat moment maximaal kunt terugboeken. Bij het invoeren van decimalen is het van belang dat u punten gebruikt in plaats van een komma.

LET OP! Sinds de migratie is het niet meer mogelijk om op margin terug te boeken.

4. Tot slot klikt u rechts onderin op Create Withdrawal5

4
3
5

1. Vul bij Username 1 uw gebruikersnaam in.

2. Vul bij Password 2 uw wachtwoord in.

3. Vervolgens wordt er om uw tweestapsverificatie gevraagd. Meestal is dit uw LYNX Key en is er een bericht naar uw mobiele telefoon verstuurd. Identificeer u middels dit bericht. Als u geen LYNX Key heeft kan dit bijvoorbeeld ook de (tijdelijke) codekaart zijn. Vul in dat geval de betreffende kaartwaarden in.

4. Klik tot slot op Continue 3.

Het bedrag zal binnen 1 tot 3 werkdagen zijn bijgeschreven op uw bankrekening.

U kunt deze aangemaakte terugboekingsinstructie eventueel terugvinden als u in het linker menu, onder Transfer & Pay, op Transaction History klikt.

1
2
3
[/lynx_se_content] 

Let op:
– Het is niet mogelijk om geld terug te boeken in een valuta waarvan u een negatieve cashbalans heeft, of waarvan de cashbalans negatief wordt nadat u de terugboeking zou doorvoeren.

– U kunt uitsluitend gelden terugboeken in uw basisvaluta, valuta van het land waar u woont, of een van de volgende valuta’s: EUR, USD, HKD, AUD, GBP, CHF, CAD, JPY, SGD, DKK, NOK).

– Het aantal tegenrekeningen dat u toevoegt is beperkt. Er kan gevraagd worden om een afschrift als bewijs alsmede een telefonische verificatie.

– Afhankelijk van uw beveiligingsmethode zijn er verschillende terugboekingslimieten van toepassing. Klik hier voor meer informatie.

Verricht u op de effectenrekening hoofdzakelijk terugboekingen in een andere valuta dan de oorspronkelijke storting, houdt dan rekening met eventuele beperkingen op deze terugboekingen.

Wanneer er bij status van uw terugboeking ‘Waiting for Customer Response’ wordt weergegeven, dient de terugboeking bij ons geverifieerd te worden. Dit zal het geval zijn wanneer u een terugboeking wenst uit te voeren naar een nieuwe bankrekening. U zal per mail een verzoek krijgen om een bewijs op te laden dat deze nieuwe bankrekening ook op uw naam staat. Dit verzoek zal ten laatste de volgende werkdag verstuurd worden. U dient een bewijs/bankafschrift op te laden in uw LYNX+ Client Zone.

Wanneer u een mail ontvangt van onze partner IB om telefonisch contact op te nemen om deze terugboeking te bevestigen, mag u deze mail negeren. Als LYNX zullen wij deze terugboeking voor u bevestigen nadat u het bewijs/bankafschrift heeft bezorgt.

Let op:
– Het is niet mogelijk om geld terug te boeken in een valuta waarvan u een negatieve cashbalans heeft, of waarvan de cashbalans negatief wordt nadat u de terugboeking zou doorvoeren.

– U kunt uitsluitend gelden terugboeken in uw basisvaluta, valuta van het land waar u woont, of een van de volgende valuta’s: EUR, USD, HKD, AUD, GBP, CHF, CAD, JPY, SGD, DKK, NOK).

– Het aantal tegenrekeningen dat u toevoegt is beperkt, tevens zal er worden gevraagd om een  afschrift als bewijs alsmede een telefonische verificatie.

– Afhankelijk van uw beveiligingsmethode zijn er verschillende terugboekingslimieten van toepassing. Klik hier voor meer informatie.

U kunt de status van uw terugboeking bekijken door te gaan naar Transfer & Pay en te kiezen voor Transaction Status & History.

Verricht u op de effectenrekening hoofdzakelijk terugboekingen in een andere valuta dan de oorspronkelijke storting, houdt dan rekening met eventuele beperkingen op deze terugboekingen.

Wanneer er bij status van uw terugboeking ‘Waiting for Customer Response’ wordt weergegeven, dient de terugboeking bij ons geverifieerd te worden. Dit is het geval zijn wanneer u een terugboeking wenst uit te voeren naar een nieuwe bankrekening. U ontvangt per mail een verzoek om een bewijs te uploaden in uw LYNX+ Client Zone.

Wanneer u een mail ontvangt van onze partner IB om telefonisch contact op te nemen om deze terugboeking te bevestigen, kunt u deze mail negeren. Als LYNX bevestigen wij uw terugboeking zodra u het bewijs/bankafschrift heeft geüpload.

Heeft u nog vragen?

U kunt contact met ons opnemen per telefoon, chat of e-mail. Wij zijn iedere werkdag bereikbaar van 8:00 tot 22:00 uur. Onze ervaren servicemedewerkers helpen u graag.

Direct contact opnemen

Het team van LYNX
Het team van LYNX

Heeft u nog vragen?

U kunt contact met ons opnemen per telefoon, chat of e-mail. Wij zijn iedere werkdag bereikbaar van 8:30 tot 18:00 uur. Onze ervaren servicemedewerkers helpen u graag.

Direct contact opnemen

Het team van LYNX
Het team van LYNX