Hoe kan ik een nieuwe, permanente beveiligingskaart aanvragen?
Bent u uw beveiligingskaart kwijtgeraakt en heeft u momenteel een tijdelijke code (48 uur geldig) of een tijdelijke beveiligingskaart (21 dagen geldig), dan is het belangrijk dat u een nieuwe, permanente beveiligingskaart aanvraagt voordat uw tijdelijke code of tijdelijke beveiligingskaart verloopt. U kunt een nieuwe, permanente beveiligingskaart aanvragen in het administratieve gedeelte van uw rekening.
Klik hier om in te loggen op het administratieve gedeelte van uw LYNX rekening.
Als u bent ingelogd in het administratieve gedeelte van uw LYNX effectenrekening ziet u aan de bovenkant van uw scherm een menu.
1. Selecteer achtereenvolgens Manage Account, Security, Secure Login System en Security Device.
2. U krijgt een overzicht van de eventueel eerder naar u verstuurde beveiligingskaarten. Indien u nog over een van deze oude beveiligingskaarten beschikt kunt u deze weer activeren. Voor nu gaan we ervan uit dat u niet meer over een permanente beveiligingskaart beschikt en dat u een nieuwe beveiligingskaart wilt aanvragen. Selecteer daarom de derde mogelijkheid “Request a permanent security device for which I am now eligible”. Zie ook onderstaande afbeelding:
3. U krijgt onderstaand scherm te zien, waarin staat aangegeven dat u momenteel niet over een permanente beveiligingskaart beschikt en dat u in aanmerking komt voor een upgrade naar een Security Code Card. Klik op Continue om de upgrade door te voeren.
4. Controleer in het volgende scherm of uw adres klopt. Als dit het geval is, selecteert u “I confirm that the shipping address is correct” en klikt vervolgens op Continue.
Mocht uw adres onverhoopt niet correct staan ingevuld, dan dient u dit eerst in orde te maken. Klik hier voor een uitleg over hoe u een adreswijziging doorgeeft.
5. Als alles in orde is, krijgt u tot slot de bevestiging dat de nieuwe, permanente beveiligingskaart verstuurd wordt naar het eerder getoonde adres.
LET OP: Een bewijs van vestiging is over het algemeen 3 jaar geldig. Indien het getoonde adres klopt en u voor “I confirm that the shipping address is correct” heeft gekozen, kunt u daarom alsnog onderstaande melding krijgen:
Aangezien het voor het versturen van vertrouwelijke informatie (zoals een beveiligingskaart) belangrijk is dat het adres recent geverifieerd is, wordt u gevraagd om in dit geval een nieuw, recent bewijs van vestiging op te sturen. U kunt hier lezen hoe u een geldig bewijs van vestiging kunt opvragen via internetbankieren. Als u het recente bewijs van vestiging vervolgens mailt naar info@lynx.be en hierbij vermeldt dat u graag een nieuwe beveiligingskaart wenst te ontvangen, dan handelen wij het verder voor u af.