Chat with us, powered by LiveChat


Stortingsinstructies

Om geld over te maken naar uw effectenrekening dient u een storting te verrichten naar een van de huisbanken van Interactive Brokers. Hiervoor dient u eerst een stortingsnotificatie aan te maken, waarna het systeem u de stortingsinstructies geeft. Middels de stortingsnotificatie maakt u aan het systeem bekend dat er een storting aankomt en zodoende kan deze storting zo snel mogelijk worden bijgeschreven.

Eenmaal in uw Account Management klikt u op Transfer & Pay 1 en Transfer Funds 2.

1
2

Klik vervolgens op Make a deposit 1.

 

1

Als u dit al eens eerder heeft gedaan verschijnt hier uw opgeslagen bankinformatie, hier kunt u dan voor kiezen. 2

Zo niet, dan kiest u voor Use a new deposit method 3en kiest u vervolgens in welke valuta u wenst te storten 4. Hierna klikt u op Get Instructions 5.

2
3
4
5

Vul tot slot uw bankgegevens in:

1 Naam van uw bank.

2 Uw bankrekeningnummer (IBAN).

3 Nickname om de volgende keer deze bankgegevens weer gemakkelijk te kunnen selecteren (zie stap 3).

4 Bedrag dat u gaat storten.

5 Klik op Get Wire Instructions.

1
2
3
4
5

De stortingsnotificatie is nu aangemaakt. Het systeem weet nu welk bedrag u gaat storten en geeft u tot slot de stortingsinstructies. U kunt nu de storting doen vanaf uw bank. Voornamelijk van belang zijn natuurlijk:

1 De tenaamstelling van deze bankrekening | Meestal is dat Interactive Brokers.

2 Het bankrekeningnummer waarnaar u dient te storten | Voor EUR is dit een Duitse IBAN.

3 De omschrijving die u aan de storting mee moet geven vanaf uw bank. | UXXXXXX en uw naam

1
2
3

– Wegens gewijzigde bankrekeninginformatie in alle valuta’s, raden wij u ten sterkste aan om de huidige stortingsinstructies aan het einde van elke stortingsnotificatie nauwkeurig te bekijken. Wij communiceren geen bankrekeninginformatie vanwege het risico op phishing.

– Storten van andere valuta’s is mogelijk, maar dient naar een andere bank te geschieden. Ook hiervoor geldt dat deze instructies automatisch volgen na het aanmaken van de stortingsnotificatie.

– Verricht u op de effectenrekening hoofdzakelijk terugboekingen in een andere valuta dan de oorspronkelijke storting, houdt dan rekening met eventuele beperkingen op deze terugboekingen.

– Overboekingen van derden zijn niet toegestaan. Uw storting moet afkomstig zijn van een rekening op uw naam.

– Wanneer u een storting uitvoert vanaf een nieuw gekoppelde bankrekening, wordt u gevraagd om een bewijs aan te leveren dat deze rekening op uw naam staat. Dit verzoek wordt de werkdag na het ontvangen ontvangen van uw storting, naar u verstuurd per mail. Het bewijs dient via de LYNX+ Client Zone geüpload te worden.

– Kortgezegd dient de storting aan de volgende eisen te voldoen:

  1. Een stortingsnotificatie is aangemaakt in uw Account Management.
  2. In de omschrijving van uw bankoverboeking is uw UXXXXX nummer en uw naam vermeld. Als dit niet het geval is kunt u ons een bewijs van afschrift van de overboeking van uw bank toesturen naar info@lynx.be. Dit zodat wij de storting kunnen traceren bij Interactive Brokers om het bedrag alsnog bij te kunnen schrijven.

Let op:

  • Bij LYNX heeft u een multivalutarekening. Indien u in een andere valuta dan de euro wenst te storten, dan dient u alternatieve stortingsinstructies te volgen. Vergeet daarom niet de munt te wijzigen in uw stortingsnotificatie om de juiste stortingsinstructies te bekomen.
  • Overboekingen van derden zijn niet toegestaan. Uw storting moet afkomstig zijn van een rekening op uw naam.
  • Wanneer u een storting uitvoert vanaf een nieuw gekoppelde bankrekening, kan u gevraagd worden om een bewijs aan te leveren dat deze rekening  op uw naam staat. Dit verzoek zal ten laatste een dag na het ontvangen van uw storting, naar u verstuurd worden per mail. Het bewijs dient via de LYNX+ Client Zone aangeleverd te worden.
  • De standaard verwerkingstijd is 1 à 2 werkdagen indien u correct de stortingsnotificatie heeft aangemaakt en via internetbankieren de gelden heeft overgemaakt naar uw effectenrekening (met vermelding van uw naam en rekeningnummer)
  • In het kader van interne antiwitwas beleidslijnen wordt elke storting van gelden van een klant voor een periode van vijf werkdagen geblokkeerd alvorens de klant de gelden kan terugboeken of intern transfereren.
  • Wegens gewijzigde bankrekeninginformatie in alle valuta’s, raden wij u ten sterkste aan om de huidige stortingsinstructies aan het einde van elke stortingsnotificatie nauwkeurig te bekijken.Wij communiceren geen bankrekeninginformatie op ons service center of per mail omwille van het risico op phishing.
  • Er kunnen negatieve intrestvoeten in rekening gebracht worden voor grote aangehouden cashposities bij volgende valuta’s: EUR, CHF, CZK, DKK, SEK en JPY. Meer informatie omtrent de exacte tarieven die van toepassing zijn kan u hier terugvinden.

– Kortgezegd dient de storting aan de volgende eisen te voldoen, om uw storting binnen de 1-3 werkdagen te verwerken:

  1. Een stortingsnotificatie is aangemaakt in uw Account Management.
  2. In de omschrijving van uw bankoverboeking is uw UXXXXX nummer en uw naam vermeld. Als dit niet het geval is kunt u ons een bewijs van afschrift van de overboeking van uw bank toesturen naar klantendesk@lynx.be. Dit zodat wij de storting kunnen traceren bij Interactive Brokers om het bedrag alsnog bij te kunnen schrijven.

Heeft u nog vragen?

U kunt contact met ons opnemen per telefoon, chat of e-mail. Wij zijn iedere werkdag bereikbaar van 8:00 tot 22:00 uur. Onze ervaren servicemedewerkers helpen u graag.

Direct contact opnemen

Het team van LYNX
Het team van LYNX

Heeft u nog vragen?

U kunt contact met ons opnemen per telefoon, chat of e-mail. Wij zijn iedere werkdag bereikbaar van 8:30 tot 18:00 uur. Onze ervaren servicemedewerkers helpen u graag.

Direct contact opnemen

Het team van LYNX
Het team van LYNX