Chat with us, powered by LiveChat

Hoe krijg ik een notificatie van de LYNX Trading app?

De LYNX Trading app  heeft een dubbele functie, namelijk toegang tot het handelsplatform en de mogelijkheid tot inloggen via IB Key. Hiervoor stuurt de app u notificaties. Dit artikel verduidelijkt volgende zaken omtrent de push notificaties:

 

1. Wat is een push notificatie?
2. Wat zijn de basisvoorwaarden om notificaties te ontvangen?
3. Waarom ontvang ik geen notificaties?
4. Hoe kan ik de LYNX Trading app notificatie resetten?

1. Wat is een push notificatie?

Een push notificatie is een kort bericht die zal verschijnen op uw scherm, zelf wanneer u zich niet in de LYNX Trading app bevindt. Het doel van deze notificatie kan informatief zijn, voor het geven van alerts of de twee factor authenticatie. In het laatste geval wordt de gebruiker verzocht om op de notificatie te klikken of “to tap” in het Engels. Hierdoor zal de LYNX Trading app openen en het authenticatie proces voltooien na vingerafdruk of pin code.

2. Wat zijn de basisvoorwaarden om notificaties te ontvangen?

Er zijn drie voorwaarden om notificaties te ontvangen:
1. De LYNX Trading app moet geïnstalleerd zijn
2. De 2 factor authenticatie moet geactiveerd zijn, meer info vindt u hier.
3. U bent verbonden met het internet.

3. Waarom ontvang ik geen notificaties?

Hieronder vindt u een lijst met mogelijke oorzaken waarom u geen notificaties kan ontvangen:

3.1 Uw notificaties staan niet ingeschakeld of verdwijnen te snel
3.2 Uw GSM staat in vliegtuigmodus, nachtmodus of niet-storen modus
3.3 Uw GSM staat in energiebesparingsmodus

3.1 Uw notificaties staan niet ingeschakeld of verdwijnen te snel

Hoe u uw notificaties inschakelt of permanent vertoont op uw scherm vindt u hieronder voor Android en iOS.

Om uw notificaties in te schakelen, gaat u naar de Instellingen van uw GSM en kiest u voor Apps 1 . Zoek vervolgens in de lijst de LYNX Trading app 2 en klik hierop om de APP-INFO te tonen. Kies voor Meldingen 3 en vink alles aan 4 in de APP-MELDINGEN om notificaties te kunnen ontvangen.

1
2
3
4

Om uw notificaties in te schakelen en permanent te tonen op uw scherm, gaat u naar Instellingen 1 en kiest u vervolgens voor Berichtgeving 2. Zoek in de lijst de LYNX Trading app 3 en klik hier op. Vervolgens schakelt u de berichtgeving in bij Sta berichtgeving toe 4. Van zodra u dit inschakelt krijgt u meer opties omtrent de berichtgeving.

1
2
3
4

Kijk vervolgens na of alle opties aan staan:

Geluiden: u kan zelf kiezen of u geluid wenst bij de notificatie
Badge-appsymbool: dit is optioneel, hierdoor krijgt u een cijfermelding op het app icoontje op uw basisscherm

Meldingen: 5

  • Op toegangsscherm: inschakelen
  • Toon in geschiedenis: inschakelen
  • Toon als stroken: inschakelen
    • Tijdelijk: Hierdoor zullen de stroken tijdelijk op uw scherm tonen.
    • Blijvend: Door te kiezen voor blijvende stroken blijft de melding permanent op uw scherm tot u deze aanklikt. Hierdoor kan u zeker de melding niet mislopen.
    • U kan ook altijd een overzicht van uw notificaties raadplegen door naar beneden te swipen op uw beginscherm.

Opties 6

  • Let er op dat de “Toon voorvertoning” op Altijd (Standaard) staat. Indien dit niet zo is kan u dit instellen door er op te klikken en dan Altijd (Standaard) 7te kiezen.
4
5
6
7

U krijgt vervolgens nu een notificatie op uw scherm 8 en indien u naar beneden swipt op uw beginscherm zal u ook de notificatie zien in uw berichtenoverzicht 9.

8
9
3.2 Uw GSM staat in vliegtuigmodus of nachtmodus/ niet storen modus

De vliegtuigmodus houdt elke connectie tegen die kan storen met de technologie in een vliegtuig. Wanneer deze modus aanstaat zal er een klein vliegtuig icoontje geactiveerd staan.

De nachtmodus of niet storen modus houdt alle notificaties tegen omdat de gebruiker niet gestoord wil worden. U zal dan een halve maan of stop icoontje actief zien.

Beide modi zullen dus de notificaties van de LYNX trading app tegenhouden. De eenvoudigste manier om de vliegtuigmodus 1 en de nachtmodus 2 uit te schakelen is via het bedieningspaneel. Dit opent u door omhoog (iOS) of omlaag (Android) te swipen vanuit uw basisscherm.

1
2
2
1
3.3 Uw GSM staat in energiebesparingsmodus

De batterij besparingsmodus zorgt ervoor dat er minder batterij wordt verbruikt door de achtergrond activiteiten en het vernieuwen van apps te limiteren of uit te schakelen. Dit zorgt er vaak voor dat notificaties niet meer door komen. Hieronder vindt u voor Android en IOS hoe u kan nagaan of de energiebesparingsmodus aanstaat.

Om de energiebesparingsmodus uit te schakelen gaat u naar uw bedieningspaneel door omlaag te swipen vanaf uw basisscherm. Indien de spaarstand 1 aanstaat kleurt het icoontje blauw. U kan het eenvoudig uitschakelen door op het icoontje te klikken.

1

Om de energiebesparingsmodus uit te schakelen gaat u naar de Instellingen 1 en kiest u vervolgens voor Batterij 2. Energiebesparingsmodus 3 moet uitgevinkt staan om notificaties te ontvangen. Indien uw batterij-icoontje 4 bovenaan uw basisscherm geel is gekleurd, geeft dit aan dat de modus is ingeschakeld. U kan ook de energiebesparingsmodus aan-en uitzetten via het bedieningspaneel.

1
2
3
4

4. Hoe kan ik de LYNX Trading app notificatie resetten?

Indien u er niet in slaagt om een notificatie te krijgen na het doorlopen van bovenstaande stappen, raden wij u aan om in te loggen via accountmanagement. Hier kan u via de Challenge – Response authenticatie methode de parameters in de LYNX Trading app vernieuwen. Hoe u dit doet vindt u hieronder.

Stap 1:

Ga naar Accountmanagement en log in met uw gebruikersnaam en wachtwoord 1. Live account en Home mag u standaard laten staan.
Selecteer IB Key als secure login systeem. Opgelet u zal enkel deze keuze krijgen wanneer er meerdere secure login systemen actief zijn.
Klik op “Click here if you did not receive the message” 2 .
Vervolgens zal er een challenge code 3 verschijnen. Deze code dient u in te geven in de app.

1
2
3
4

Stap 2:

Open de LYNX Trading app en ga vervolgens naar het hoofdscherm. Indien u in het inlogscherm terecht komt kan u teruggaan via de knop Services 5 bovenaan links.
U kiest in het hoofdscherm voor Authenticate 6. Vervolgens krijgt u het scherm waar u de challenge code 7 kan ingeven. Het is mogelijk dat u eerst nog uw pin code moet ingeven. Nadat u de challenge code heeft ingegeven klikt u op Generate response string 8, een nieuwe code zal nu verschijnen.

5
6
8
7

Stap 3:

De response string  8 verkregen in de LYNX trading app dient u in te vullen in het inlogscherm in Accountmanagement 4 . Wanneer de code werd geaccepteerd, wordt u nu aangemeld in Accountmanagement.

Stap 4:

U mag nu uitloggen uit Accountmanagement en opnieuw inloggen via de normale procedure. U zou nu een notificatie moeten ontvangen. Indien dit niet het geval is, contacteert u best onze customer service. U kan er ook voor opteren om de challenge – response authenticatie methode te blijven gebruiken.

Stap 1:

Ga naar Accountmanagement en log in met uw gebruikersnaam en wachtwoord 1. Live account en Home mag u standaard laten staan.
Selecteer IB Key als secure login systeem. Opgelet u zal enkel deze keuze krijgen wanneer er meerdere secure login systemen actief zijn.
Klik op “Click here if you did not receive the message” 2 .
Vervolgens zal er een challenge code 3 verschijnen. Deze code dient u in te geven in de app.

1
2
3
4

Stap 2:

Open de LYNX Trading app en ga vervolgens naar het hoofdscherm. Indien u in het inlogscherm terecht komt kan u teruggaan via de knop Services 5 bovenaan links.
U kiest in het hoofdscherm voor Authenticate 6. Vervolgens krijgt u het scherm waar u de challenge code 7 kan ingeven. Het is mogelijk dat u eerst nog uw pin code moet ingeven. Nadat u de challenge code heeft ingegeven klikt u op Generate response string 8, een nieuwe code zal nu verschijnen.

5
6
7
8

Stap 3:

De response string  4 verkregen in de LYNX trading app dient u in te vullen in het inlogscherm in Accountmanagement.
Wanneer de code werd geaccepteerd, wordt u nu aangemeld in Accountmanagement.

1
2
3
4

Stap 4:

U mag nu uitloggen uit Accountmanagement en opnieuw inloggen via de normale procedure. U zou nu een notificatie moeten ontvangen. Indien dit niet het geval is, contacteert u best onze customer service. U kan er ook voor opteren om de challenge – response authenticatie methode te blijven gebruiken.

Heeft u nog vragen?

U kunt contact met ons opnemen per telefoon, chat of e-mail. Wij zijn iedere werkdag bereikbaar van 8:00 tot 22:00 uur. Onze ervaren servicemedewerkers helpen u graag.

Direct contact opnemen

Het team van LYNX
Het team van LYNX

Heeft u nog vragen?

U kunt contact met ons opnemen per telefoon, chat of e-mail. Wij zijn iedere werkdag bereikbaar van 8:30 tot 18:00 uur. Onze ervaren servicemedewerkers helpen u graag.

Direct contact opnemen

Het team van LYNX
Het team van LYNX