Chat with us, powered by LiveChat

Informatie omtrent storing

Op 7 december ondervonden sommige klanten een storing met betrekking tot hun effectenrekening bij Interactive Brokers (IB). Wij bedanken u voor uw begrip en geduld in deze kwestie. Hieronder vindt u meer informatie hieromtrent. Gelukkig is de storing die 7 december optrad, voor de meerderheid van de klanten rond 20:00 uur opgelost door IB. IB’s handelssysteem TWS en ook LYNX Basic werken op dit moment weer naar behoren.

De storing kwam voort uit technische problemen bij IB. Meer hierover vindt u in het bericht onderaan deze pagina dat IB naar haar en onze gezamenlijke klanten heeft gestuurd. IB heeft zich volledig gefocust op het achterhalen van de oorzaak van hun problemen. Derhalve was het voor IB of LYNX nog onmogelijk om meer duidelijkheid te verschaffen. Uiteraard betreuren wij dit.

Momenteel voert IB een onderzoek uit naar het technische probleem dat maandag 7 december optrad zodat dit in de toekomst voorkomen kan worden. We staan in nauw contact met IB om zo op de hoogte te blijven van de stappen die IB naar aanleiding hiervan neemt.

Onze excuses voor het ongemak. Mocht u nog vragen hebben die in ons bericht onbeantwoord blijven, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.

Wat kunt u zelf doen bij een eventuele storing?

We willen benadrukken dat een dergelijke storing onwaarschijnlijk is, maar zoals bij iedere vorm van technologie niet valt uit te sluiten. Mocht een soortgelijke storing zich toch opnieuw voordoen, dan willen we ervoor zorgen dat u weet hoe u hier zo snel mogelijk achter kunt komen.

Neem daarvoor onze website als belangrijkste referentiepunt om informatie te verkrijgen omtrent een mogelijke algemene storing. We streven ernaar om u via onze website de acutele status te geven met daarbij de meest recente informatie.

Overzicht van beschikbare platformen

Hieronder vindt u een overzicht van alle beschikbare platformen waarop u kunt inloggen in uw effectenrekening. Hierdoor zijn we minder afhankelijk van één platform.

Als u toch problemen ondervindt bij het inloggen op de bovenstaande systemen, neem dan gerust contact met ons op.

Bericht IB:

Dear Clients,

Some of you experienced service interruptions or outages today due to a failure in IBKR’s systems, which are built upon a sophisticated “High Availability” data system provided and serviced by a leading technology vendor. The system was specifically designed to minimize the likelihood of the kind of technology failure that we experienced and it has performed well to date. Nonetheless, it did not work as expected today.

We worked with the vendor to identify the issue and began restoring our systems shortly before the open for trading on the US markets. Most clients were able to access most services by late morning and we brought remaining services online over the rest of the trading day.

Any technology can fail, and we take the quality and resiliency of our systems very seriously. We will incorporate the vendor’s analysis into our own independent assessment of today’s partial outage to make it even more unlikely that it could occur again in the future.

Interactive Brokers prides itself on its advanced trading platform and appreciates the faith you have placed in us. We are dedicated to ensuring that we can provide you with the cutting edge and reliable brokerage service that you should always expect from IBKR.

Milan Galik
CEO, Interactive Brokers

Heeft u nog vragen?

U kunt contact met ons opnemen per telefoon, chat of e-mail. Wij zijn iedere werkdag bereikbaar van 8:00 tot 22:00 uur. Onze ervaren servicemedewerkers helpen u graag.

Direct contact opnemen

Het team van LYNX
Het team van LYNX

Heeft u nog vragen?

U kunt contact met ons opnemen per telefoon, chat of e-mail. Wij zijn iedere werkdag bereikbaar van 8:30 tot 18:00 uur. Onze ervaren servicemedewerkers helpen u graag.

Direct contact opnemen

Het team van LYNX
Het team van LYNX