Chat with us, powered by LiveChat

Waarom krijg ik de foutmelding LIQONLY Mode?

Als financiële instelling dient LYNX nauwgezet de antiwitwaswet op te volgen. Om deze wetgeving zo goed mogelijk te volgen, kan het zijn dat uw rekening even op hold worden geplaatst. Bij het verzenden van uw (eerste) order krijgt u daarom een weigering met de foutmelding “LIQONLY Mode”. Als handelaar wilt u natuurlijk zo snel mogelijk (terug) beleggen, u vindt hieronder alvast enkele scenario’s en mogelijke oplossingen.

LIQONLY staat voor liquation only of enkel liquidatie modus. Dit betekent dat u momenteel enkel posities kan verminderen.
U staat in deze modus omdat uw LYNX-effectenrekening momenteel wordt onderzocht door het Compliance departement. Om deze modus op te heffen kan bijkomende informatie nodig zijn.

Wanneer u pas klant bent geworden bij LYNX wordt uw rekening in “LIQONLY Mode” geplaatst bij het ontvangst van de eerste storting. Onze Compliance afdeling verifieert op dit ogenblik de ontvangen overschrijving volgens de antiwitwaswet. Dit proces neemt ongeveer 2 werkdagen in beslag.

U kan dit proces aanzienlijk versnellen door een rekeninguittreksel door te sturen naar firstfunding@lynx.be. Een aanvaardbaar bewijs van storting bevat volgende elementen:

  1. De naam van de houder van het bankrekeningnummer
  2. Uw IBAN bankrekeningnummer
  3. De eigenlijke storting

Van zodra uw bewijs van storting ontvangen is en aanvaard wordt door onze Compliance afdeling, wordt de “LIQONLY Mode” binnen het uur opgeheven.

U bent al even klant bij LYNX en kreeg zonet de foutmelding “LIQONLY Mode”. Hier kunnen verschillende oorzaken aan de basis liggen. U neemt best even contact op met ons, dan gaan wij zo snel mogelijk na wat de oorzaak is.

Heeft u nog vragen?

U kunt contact met ons opnemen per telefoon, chat of e-mail. Wij zijn iedere werkdag bereikbaar van 8:00 tot 22:00 uur. Onze ervaren servicemedewerkers helpen u graag.

Direct contact opnemen

Het team van LYNX
Het team van LYNX

Heeft u nog vragen?

U kunt contact met ons opnemen per telefoon, chat of e-mail. Wij zijn iedere werkdag bereikbaar van 8:30 tot 18:00 uur. Onze ervaren servicemedewerkers helpen u graag.

Direct contact opnemen

Het team van LYNX
Het team van LYNX